2010. október 23., szombat

Kismama jóga - Biztonság a szülés alatt


Rengetegszer hangzik el az utóbbi időkben ez a frázis, hogy ott tud egy nő a legkönnyebben és legszebben szülni ahol biztonságban érzi magát. A napokban ahogy a kismama jógára igyekeztem, ez a szó villant be az elmémbe folyamatosan. Biztonság... kinek mit is jelent. Van akinek az orvos jelenlétét, van akinek az otthon melegét, csendet, nyugalmat, van akinek egy szeretett férj kézfogását, mindenkinek mást. De van egy valami, amit semmiféle külső tényező nem tud megadni számunkra, ez pedig a belső biztonság, az hogy magunkban, mint nőben, anyában van bizodalmunk, elhisszük magunkról, hogy ezt meg tudjuk csinálni, hiszen erre teremtetett a nő.

A belső biztonság hiánya az, ami miatt gyakran szívesebben adjuk a felelősséget a más kezébe, ami miatt hezitálunk és félünk. Pedig a biztonság érzete fontos, talán sehol nem annyira fontos, mint a szülésnél. Már csak biológiai szempontból is. Hiszen ha félelem van bennünk, az izmaink összezárnak, bizony sokkal nehezebb el- illetve kiengedni a babát egy olyan szituációba, ahol magunk is félünk. Csak egy egyszerű példa, de hasonló izmok játszanak szerepet a folyamatban: ha tudod hogy bármelyik pillanatban rádnyithatnak a wc-n, mennyire könnyű elengedni a dolgainkat???!
Így van ez a szülésnél is, ha el tudjuk engedni magunkat, mert biztonságban érezzük magunkat, akkor megnyílnak a kapuk, kiengedhetjük a legféltettebb kincsünket a világba, nem kell Féltenünk!

A kulcskérdés pedig itt a jóga szempontjából az hogy hogyan teremthetjük meg ezt a Belső Biztonságot bárhol is legyünk, kórházban, otthon, útszélén, bárhol.
Ebben (is) fantasztikus a jóga, a pozitív gondolkodás, a légzés, a relaxáció és még az izmok tudatosítása (gáttorna) is mind mind ezt erősíti a kismamákban. Hogy tudd, hogy érezd az ősi tudást, ami minden nőben ott lakozik. Hogy merj kiállni azért amit az ösztöneid súgnak, hogy ezt most így kellene csinálnom (pl most állva jobban esne a vajúdás, vagy négykézláb),
hogy elhidd, hogy ez gyönyörű is lehet :)

Lélegezz egyenletesen, hosszan - engedd el az izmaidat - gyakorold a sankalpádat - mozogj tudatosan!


Könyvajánló: Ina May Gaskin Útmutató a szüléshez

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése