hétfő

MindigZöldebb Anna a mosható pelenkáról

Őszinte leszek.
A franc akar könyékig turkálni a kakában, amúgy is van elég dolgom, ez a mosható pelenka dolog egyébként is a biokölest nassoló szőrös hónaljú bajuszos anyukáknak való.
És különben is, egyáltalán nem környezetkímélő a mosható, hiszen a mosás zabálja az áramot és ha harmattal vegyített zabkorpa szappannal mosunk, sem hiszem hogy megéri.....
Az eldobható szépen szárazon tart, sokkal jobb a bababőrnek.
Na. Ez voltam én egy évvel ezelőtt.
Aztán jött a változás szele.
Egyrész iszonyat hamar kifogytunk a pelusokból, rengetegszer fordult elő hogy SOS rohanni kellett a boltba mert kellett az utánpótlás. Egy vagyont költöttünk. Plusz popsikrém, plusz törlőkendő... Nem beszélve az átázásokról.
Ami elkezdett lökdösni a mosható felé, hogy zavaróan forró volt a gyerek golyója, amikor kicsomagoltam.
Ez csak nem lehet jó neki, gondoltam...
A popsija gyakran volt irritált, bepállott.
Szóval elkezdtem olvasgatni és megtudtam egy csomó mindent.
Egyre jobban elkezdett érdekelni a moshatózás, elmentem a Babamosolyba és záporoztak belőlem a kérdések.
Végül pár PopIn pelussal távoztam, lesz ami lesz alapon.

Alapvető moshatós törvény:
Nem tudhatod, mennyire jó, amíg ki nem próbálod.

Amint kipróbálod, rájössz, hogy feladni nem nehezebb, mint az eldobhatósat.
Hogy nem kell könyékig túrni a kakiban, ha van kakifogó papír a pelenkában, amit megfogsz és a medvével együtt lehúzhatod a slozin.
(Néha persze kell picit súrolni, fogzásos kakadömping idején elkerülhetetlen, de papírpelussal is, ugyanis abból ziher hogy kiszabadul a barna-sárga-zöld szörny.)
Ázás csak akkor van ha bénán adom fel (mint ahogy eldobhatóssal is ugyanez a szitu), viszont kaka még SOHA nem folyt ki.
Krémre egyáltalán nincs szükség, csak ha maga a kakapisi csípős, akkor is elég egy kevés.
Mosni kétnaponta mosom a mi ruháinkkal, egyáltalán nem mosok többször mint eddig.
Ecoeggel mosok, így a megvétel óta mosásra szinte nem is költök, leszámítva az illóolajat amit használok öblítéskor.
Plusz előny hogy a moshatózás külön motiváció, hogy ne hagyjam gyűlni a szennyest. :)
A használt pelenkákat külön, öblítve tárolom fedett vödörben, teafaolajat cseppentek a fedelére, így nincs szag sem.
Egyszer kell nagyobbat költeni, de az még mindig semmi ahhoz képest hogy eldobhatósra mennyit költ az ember.
De mi sem bizonyítja jobban, mennyire nem nagy kunszt átállni, hogy a férjem is pikkpakk megszokta, sőt, ha nagy ritkán eldobhatós van a gyereken, rendesen számonkéri rajtam.




Nem beszélve arról, hogy a gyerek is a moshatót választja, ha megkérdezem, melyiket adjam rá.

A lábam csak ritkán borostás, a hónaljam naponta kényszeresen borotválom, nem vetem meg a szemét kaját, elkötelezett orvostudomány párti vagyok, utálom a nemez cuccokat, nincsenek batikolt cuccaim, a hajam persze néha leharcolt, nade kérem, van egy totyogó gyerekem!
Szóval a bennem élő mosipelusos anyuka kép teljesen hibásnak látszik.
Moshatózni MENŐ!
De most komolyan, nézzetek képeket, hát nem agyeldobósan brutálisan CUKI?!

Úgyhogy nem kell parázni, fintorogni, ki kell próbálni. M. E. N. Ő.



Szabó Anna Eszter, a mindigzoldebb.hu blogírója és a Mommynity alapítója. Köszönjük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése